”Nopein tie taloudellisen kasvuun -minimaalisella riskillä"

Kuulostaa utopistiselta, mutta vain siksi, koska nykyinen talouden toimintamalli estää kasvua ja kehitystä sekä lisää hintakilpailua. Harva tietää ulospääsytien!

Kun kerran elämässä toteuttaisit asiat johdonmukaisesti ja löytäisit yhden lyömättömän huipputotteen, niin hintakilpailu toisten yritysten kanssa asiakkaista loppuisi siihen.

Ratkaisu siihen on —menetelmä jonka kautta on syntynyt mm. “Vuoden kunta Kuusamo” sekä uusi työnhakumenetelmä, jonka työvoimaministeriö on hankkinut kaikille työvoimatoimistoille.

Katso Kuusamo, Rukapalvelu Oy referenssi tästä!

Mainonta tarjoaa keinotekoista kysyntää ilman lisäarvoa asiakkaalle!

Olen nähnyt 20 vuoden aikana satoja yrittäjiä epätoivoisesti tuhlaamassa rahaa markkinointiin heikoilla tuloksilla. Asiakkaita ei ole riittävästi, hintakilpailu on kovaa ja kassa näyttää miinusta! 

 

 

Kun kuulet sanan ”kohderyhmä ”ajattelet heti segmentoimista (osiin jakamista), mainontaa ja markkinointia. Olet varmasti itsekin yrittänyt monia kertoja mainostaa ja valinnut kohderyhmän. Pettymys on ollut suuri kun mainostaminen tuo vaan hetkellisen tuloksen yrityksellesi jos tuo.

 

 

Sinun pitäisi etsiä markkina-aukko joka luo luonnollista kysyntää. Mainonta takaa lyhyen aikavälin markkinavaikutuksen, hintakilpailu jää edelleen ja riski kasvaa. Pienyrittäjänä tarvitset vähäisellä riskillä kauaskantoisan markkinavaikutuksen ilman hintakilpailua.

Miltä tuntuisi kaikki TÄMÄ...?

kehityksen esteet ja mahdollisuudet ovat näkyvissä, niitä eikä ideoita ei tarvitse enää etsiä

tiedät tarkalleen ihannekohderyhmäsi polttavimman tarpeen ja sinulla on ylivoimainen ratkaisu kilpailijoihin verrattuna

yritykselläsi on yksi ihannekohderyhmä, jonka ansiosta sinulla on asiakkaita ja laskut maksettu

olet paras yhdessä asiassa ja saat liikkeelle jotakin suurta ja merkittävä

sinulla on yhteistyökumppaneita, joilla on sellaista osaamista mitä tarvitset

olet yrityksesi paras neuvoja, eikä sinun tarvitse enään sokeasti noudattaa ulkopuolisen neuvojan ohjeita

”Kohderyhmäkehittäjämenetelmää” käyttäneiden yrittäjien mielipiteitä

Tmi Lars Granskog ,Helsinki - Vihanhallintakouluttaja

Olen itse parhaillaan kehittämässä itselleni uutta liiketoimintaa, joka perustuu hyvin vahvasti Kohderyhmäkehittäjä-ajatteluun.

Keskityn hyvin kapeaan segmenttiin ja pyrin niin suureen ylivoimaan kapeassa markkinaraossa, että saan itseni tunnetuksi koko maassa juuri tuon kapean alan ongelmanratkaisijana.

Kohderyhmäkehittäjä menetelmä on erinomainen tapa päästä kiinni tästä uudesta ajattelusta ja siksi suosittelen sitä aivan kaikille pienyrittäjille maassamme. Se osoittaa todellakin tien ulos kilpailusta ja auttaa suuntamaan pysyvään kasvuun.

AEL (Elinkeinoelämän koulutuspalvelut)/Helsinki - Ari Muhonen Koulutusasiantuntija​

Kohderyhmäkehittäjän koulutusprojekti antaa selkeän toimintatavan yrityksen asiakkuuksien hallintaa sekä markkinointiviestinnän kehittämiseen.

Näin kohderyhmäkehittäjä tukee omilla asiakastiedoillaan hyvin yrityksen myynti- ja markkinointitoimintaa. Kohderyhmäkehittäjän avulla yritys saa uutta voimaa kehitystoimintaansa.

Hyvän kohderyhmäkehittäjän työpanos näkyy yrityksen toiminnan kehittämisessä ja tuottavuuden tunnusluvuissa.

Kotkan tehopiirikoulutuksen palaute-Leena-Maria Kyyhkynen työvoimaohjaaja, muutosturva

EKS-tehopiiri koulutus toteutettiin Kotkassa kymmenen eri alan työnantajan voimin. Työnantajat edustivat mm. autoteippausta, rakentamista, henkilökuljetusta sekä kone- ja laitehuoltoa. Toimialojen kirjo ei ollut este onnistuneen tehopiirin toteuttamiseksi, päinvastoin se koettiin rikkaudeksi.

Työnantajat tekivät keskuudessaan heti koulutuksen alkaessa ”vaitiololupauksen”. Kaikki se, mitä koulutuksen aikana keskusteltaisiin, jää osallistujien väliseksi. Tämä osaltaan auttoi rakentamaan innostavaa ja vapautunutta ilmapiiriä.

Koulutuksen toteuttajat Bruno Lange ja Lars Granskog saivat työnantajilta erinomaista palautetta osaamisesta, työnantajien tilanteisiin paneutumisesta sekä koulutuksen toteutusmuodosta. Erityisesti kiitettiin uusista, tuoreista näkökannoista ja opeista, jotka osaltaan auttoivat työnantajia tekemään sellaisia tulevaisuuden ratkaisuja, joita ei itse välttämättä olisi tullut ajatelleeksi. Kotkan EKS-tehpiiri koulutus sai täydet kymmenen pistettä!

Bruno Lange kohderyhmäkehittäjämenetelmä valmentaja​

Olen saksalaissyntyinen ja asunut Helsingissä yli neljä vuosikymmentä. Vuodesta 1985 olen toiminut pienten ja keskisuurten yritysten sekä kuntien kehityskonsulttina. 

1990-luvun laman aikana erikoistuin työnhakijoiden ongelmien ratkaisemiseen. 

 

Kehittiin uraauurtavan työnhankintamenetelmän, joka työ- ja elinkeinoministeriön toimeksiannosta otettiin käyttöön kaikissa Suomen työvoimatoimistoissa.Tämä metodi on toiminut pohjana Kohderyhmäkehittäjämenetelmälle, joka soveltuu PK‐yrityksille toimialasta riippumatta. 

 

Opettan uutta yrityskulttuuria, missä yritykset ja työntekijät voivat saavuttaa nopeammin ja riskittömämmin menestystä kuin aiemmin. 

Pitkän kokemuksen kautta olen nähnyt, että liian monien yritysten ja työntekijöiden tapa toimia on väärää, eivätkä ne sovi enää tähän aikaan.

Ensimmäistä kertaa "Kohderyhmäkehittäjämenetelmä" verkkokurssina!

Sinulla on varmasti yrittäjänä kiireitä ja sen takia olemme tehneet kurssia sinua varten helpommaksi. Sinun on mahdollista kuunnella kaikki 12 moduulia ja myös tehtävät mp-3 audionauhoitteena.

Kurssi on todella käytännönläheinen jossa 60 esimerkkkiä on jaettu 12 moduliin ja 11 kehitystehtävään, johon on tiivistetty 20 vuoden kokemus yritysten kasvuprosessista.

 

Päästäksesi nopeasti asian ytimeen, ei sinun tarvitse katsoa kaikkia 12 moduulia kerralla. Opi ensiksi muuttamaan asennettasi ja näkökulmasi. Ennen kuin menet asiassa syvemmälle, lue aluksi vain moduulit 1-3. Ne antavat monien esimerkkien kautta kirkkaan kuvan siitä, miten kehitetään tuloksellista ja tuottavaa yritystoimintaa, niin että rahan tulo ei lopu! 

 

Ennen kuin jatkat seuraaviin moduuleihin, voit kokeilla KK:n kehittämistyökalua ”Tavoitetaulua”.

Tavoitetaulu ”TT” työkaluna sisältää koko perusmekanismin. Se on kurssin punainen lanka ja voit käyttää sitä heti.

TT on vaan ”harjoitus” vaikka sitä voitaisiin jo käyttää asiakastyössä. 

TT;n sisältö tulee laajentumaan kun luet koko oppimismaterialin. Se ohjaa koko kehittämisprosessia ja optimoi kehittämistä. Se helpottaa kehittämistyötä.

 

TT:n avulla pystyt saamaan (ilman lukuja) realistisen kokonaiskuvan yrityksestasi.TT:n avulla se on helppoa.

 Siihen tarvitaan vain kolme tekijää:
1) anna parhaasi
2) älä tarjoa palveluasi kaikille vaan löydä oma ihannekohderyhmäsi
3) älä ratko mitä tahansa ongelmia vaan keskitty “tärkeimmän ongelman ratkaisuun”.

Nämä kolme tekijää ovat avaintekijöitä kehitystyössä.

Kurssin aikana opit kaiken sen...

Moduuli 1: Miten kohderyhmäkehittäjästä tulee vähäisellä riskillä kohderyhmänsä paras ongelmanratkaisija.

Moduuli 2: “Työntekijästä yrityksen kehittäjäksi “.

Moduuli 3: Katseen kääntäminen muuttaa asennoitumista ja nostaa esille aiemmin näkemättä jääneitä mahdollisuuksia.
 

Moduulit 4-9: Miten noustaan ylivertaiseen markkina-asemaan.

 

 

Moduuli 4: Ensimmäinen kehittämisaskel–Vahvuudet ja potentiaali.

Moduuli 5: Toinen kehittämisaskel–Tutkitaan mahdollisuudet, tehdään markkinaraot näkyviks.

Moduuli 6: Kolmas kehittämisaskel–Tässä askelessa päätetään yrityksen kehittämisalue, ihannekohdareyhmä.

Moduuli 7: Neljäs kehittämisaskel–Ensimmäinen innovaatio: polttavimman ongelman ratkaiseminen.

Moduuli 8: Viides kehittämisaskel –Yhteistyömahdollisuudet. 

Moduuli 9 : Kuudes kehittämisaskel–Normaalista huippusuoritus.

 

 

Moduulit 10-12: Nämä moduulit sisältävät täydentävää materiaalia, jonka avulla kohderyhmäkehittäjämenetelmän vaikutus edelleen kasvaa.
 
Moduuli 10: Yrittäjällä pitää olla missio.
Moduuli 11: Vetovoimatase –yrityksen kompassi markkinoilla.
Moduuli 12: Lisäksi seitsemää esimerkkiä eri aloilta.
 
Käyttämällä menetelmää johdonmukaisesti jokainen yritys pystyy rakentamaan itselleen minimaalisella riskillä ainutlaatuisen aseman markkinoilla.
 

Verkkokurssin hinta on vain 60 eur/kk+alv (12kk jakso)

Mitä nopeammin aloitat, sitä nopeammin pääset pois hintakilpailusta ja saat kassakoneen kilisemaan!

LUPAAMME! Mikäli et ole tyytyväinen ensimmäisen kuukauden jälkeen, saat rahat takaisin!

PS: ”Omista kohderyhmä ja samalla omistat yrityksen suurimman tulolähteen”